Biofeedback
Terapia EEG BIOFEEDBACK
To rodzaj terapii, dzięki której pacjent w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak by mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał z jednego punktu na głowie pacjenta jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź wideo). Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu, pacjent wie, kiedy jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu, a dzięki temu tak modyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie.
Terapia HEG BIOFEEDBACK
W metodzie tej wykorzystywane są pomiary przepływu krwi w danych obszarach kory mózgowej, która jest odzwierciedleniem aktywności mózgu. Metoda HEG umożliwia pacjentowi obserwowanie zmian przepływu krwi w okolicach przedczołowych. Biofeedback HEG polega na pomiarze temperatury głowy za pomocą termometru na podczerwień. Dzięki temu można zobrazować aktywność mózgu wraz z poziomem utlenienia krwi mózgowej. Na treningu biofeedbacku pacjent uczy się, w jaki sposób można sterować ukrwieniem mózgu.
Zajęcia terapeutyczne Biofeedback, prowadzone są na terenie Niepublicznego Punktu Przedszkolnego „Effectis” z użyciem certyfikowanego sprzętu terapeutycznego. Wszystkie zajęcia prowadzone są przez certyfikowanego terapeutę Biofeedback.
Na pierwszym spotkaniu ustalonym z terapeutą EEG BFB wymagana jest od rodziców dokumentacja:
1/ zaświadczenie od neurologa o braku przeciwwskazań do podjęcia terapii Biofeedback (badanie EEG);
2/ dokumenty dotyczące rozwoju dziecka np.: opinie psychologiczno-pedagogiczne, orzeczenia, zaświadczenia, inne dokumenty ważne dla procesu terapeutycznego.
W przypadku stwierdzenia przez terapeutę braku niezbędnej dokumentacji medycznej lub innej, ważnej dla procesu terapeutycznego, terapeuta może przesunąć termin rozpoczęcia terapii do czasu uzupełnienia brakującej dokumentacji przez rodzica.
Wskazania dla dzieci:
- Zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi;
- Poprawa szybkości uczenia się;
- Nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD);
- Problemy szkolne;
- Dysleksja, dysgrafia;
- Trema, reakcje stresowe, agresja;
- Chęć poprawy wyników w dziedzinach wymagających koncentracji (sport, muzyka).