Zajęcia w placówce
W NPP Effectis - Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym realizujemy zajęcia dydaktyczne wynikające z obowiązku realizacji podstawy programowej MEN, opierając się na Programie edukacji przedszkolnej "Kolorowe karty" -Wydawnictwa MAC Edukacja ( Praca zbiorowa - autorzy: Anna Banaś, Wiesława Żaba-Żabińska, Klaudia Cebula, Monika Malecha, Martyna Marzec, Jowita Piotrowska). Kolorowe karty to jedyny pakiet na rynku w który wkomponowany jest program edukacji społecznoemocjonalnej dla dzieci w wieku 3-6 lat.
W trakcie zajęć dydaktycznych dużą wagę przykładamy na to, aby nasi podopieczni mieli możliwość do zdobywania nowych doświadczeń w sferze poznawczej, społecznej, językowej, artystycznej, m.in.: muzycznej, plastycznej a także rytmicznej jak również ogólnie ruchowo-zdrowotnej. Jedną z podstawowych i jednocześnie ważniejszych umiejętności, jaką staramy się wzmacniać u naszych wychowanków jest samodzielność. Z tego powodu zajęcia dydaktyczne odbywające się w placówce jaki czas pobytu dzieci w Punkcie Przedszkolnym jest zaplanowany tak, aby zapewnić jak największe szanse na rozwój właśnie tych umiejętności.
Ze względu na szczególną specyfikę pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w naszej pracy staramy się wykorzystywać różne metody, aby ułatwić naszym wychowankom poznawanie świata i uczynić go jeszcze ciekawszym.
Nasza oferta zawiera:
- zajęcia psychologiczne;
- metody Stosowanej Analizy Zachowania (Applied Behavioral Analysis/ABA) - elementy terapii behawioralnej (Najstarsza i najlepiej przebadana metoda interwencji. To systematyczny proces badania zachowania, w którym stosuje się naukowe metody: obserwacja; odtwarzanie; testowanie; obiektywizm. ABA to model w ramach którego uczy się dzieci odpowiedniego zachowania przy użyciu pozytywnych wzmocnień i manipulowania otoczeniem. Zachowanie postrzega się z perspektywy funkcjonalnej i analizuje zgodnie z modelem ABC: ZDARZENIE AKTYWUJĄCE (Antecedent); ZACHOWANIE (Behavior); KONSEKWENCJE (Consequence);
- zajęcia pedagogiczne;
- wdrażamy strategie AAC (wspomagające i alternatywne metody komunikacji);
- AAC - technologia niska ( m.in. Piktogramy, PECS, systemy obrazkowe);
- AAC - technologia wysoka (m.in. Boardmaker, Mówik, Słowik)
- zajęcia logopedyczne (ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne , słuchowe i fonacyjne);
- masaż logopedyczny;
- elementy masażu Castillo Moralesa;
- ćwiczenia kształtujące słuch fonemowy;
- ćwiczenia i zabawy logopedyczne;
- elementy Metody Krakowskiej (książeczki, układanki, sekwencje, karty pracy);
- metody symultaniczno-sekwencyjne nauki czytania J. Cieszyńskiej;
- elementy metody werbo-tonalnej;
- logorytmikę - ruch - słuch- słowo;
- grafomotorykę w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o PTR;
- elementy metody Dobrego Startu - M. Bogdanowicz;
- elementy metody Ruchu Rozwijającego - Weroniki Sherborne;
- Świadomość ciała, kontakt i komunikacja M. i Ch. Knill’ów;
- Terapię ręki (usprawnianie motoryki małej);
- elementy arteterapii - terapii przez sztukę: Muzykoterapia, Plastykoterapia (m.in.: rysunek, malarstwo), Sensoplastyka (m.in: rzeźba, zdobnictwo, zabawy senspolastyczne), Teatroterapia, Bajkoterapia, Choreoterapia (ćwiczenia muzyczno-ruchowe i improwizacje ruchowe, taniec przy muzyce);
- Pedagogikę zabawy;
- Fizjoterapię lub/i Terapię integracji sensorycznej (SI) oraz zajęcia psychoruchowe z wykorzystaniem elementów SI;
- EEG - Biofeedback;
- HEG - Biofeedback;
- Hipoterapię;
- Dogoterapię;
- Alpakoterapię;
- Trening umiejętności społecznych (TUS);
- Trening emocjonalny;
- Treningi: jedzenia, czystości, samodzielności;
- Wczesne Wspieranie Rozwoju Dziecka (WWRD).
W NPP Effectis prowadzone są zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w systemie indywidualnym 1:1 i w małych grupach dzieci.