Home
Serdecznie witamy Państwa na stronie Niepublicznego Punktu Przedszkolnego Effectis (NPP Effectis) Terapeutyczna placówka została utworzona z myślą o dzieciach z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Powstała z inicjatywy doświadczonych i dobrze zorientowanych w tym temacie rodziców, którzy zmagają się z autyzmem swojego dziecka na co dzień. W połączeniu sił z kadrą wykwalifikowanych nauczycieli, terapeutów, specjalistów m.in.: logopedą, psychologiem oraz fizjoterapeutą, powstało wyjątkowe miejsce, niosące pomoc dzieciom i ich rodzinom. Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne prowadzone są codziennie w systemie indywidualnym oraz integracyjnym w małych grupach dzieci. W pracy wykorzystujemy programy terapeutyczne opierające się na skutecznych metodach oddziaływań zalecanych przez światowe organizacje. Zajęcia w placówce (-KLIKNIJ).
NIEPUBLICZNY PUNKT PRZEDSZKOLNY EFFECTIS (NPP Effectis)
(dwie lokalizacje)
* Lokalizacja: URSYNÓW - KABATY
02-798 Warszawa, ul. Pod Lipą 1, lok. użytkowy U-2
* Lokalizacja: MOKOTÓW - SŁUŻEW
02-679 Warszawa, ul. Modzelewskiego 8, lok. użytkowy U-1, domofon 890
e-mail: biuro@effectis.edu.pl
Telefon kontaktowy: +48 505 868 502 lub/i +48 515 591 870
ATUTY NASZEGO PUNKTU PRZEDSZKOLNEGO
- Intensywne oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do poziomu funkcjonowania dziecka;
- Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w małych grupach;
- Codzienne zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe;
- Dobór dzieci do grup na podstawie prezentowanych przez nie umiejętności;
- Wnikliwa i cykliczna ocena poziomu funkcjonowania dziecka oraz postępów w terapii (ewaluacja);
- Indywidualizacja procesu nauczania (Programy terapeutyczne dostosowane są do potrzeb oraz możliwości dzieci);
- Przekazywanie rodzicom dziecka wytycznych do pracy w domu podczas indywidualnych spotkań;
- Przygotowanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do odpowiedniego funkcjonowania w grupach integracyjnych;
- Wykorzystanie programów terapeutycznych opierających się na skutecznych metodach oddziaływań zalecanych przez światowe organizacje;
- Zajęcia prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną doświadczoną w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- Współpraca z terapeutami oraz specjalistami m.in.: logopedą, psychologiem, pedagogiem;
- Ścisła współpraca kadry nauczycielsko-terapeutycznej;
- Stałe konsultacje procesu terapeutycznego przez ekspertów z zakresu zaburzeń rozwoju;
- Szkolenie rodziców do efektywnego stosowania technik terapeutycznych w domu;
- Sale i wyposażenie dostosowane do potrzeb dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi;
- Własny plac zabaw dostosowany do potrzeb i możliwości psychoruchowych naszych podopiecznych;
- Wyżywienie z uwzględnieniem zalecanych przez lekarzy/specjalistów diet eliminacyjnych;
- Troskliwa opieka w poczuciu bezpieczeństwa, szacunku i zaufania;
NASZĄ MISJĄ JEST
- Spełnianie potrzeb i oczekiwań dzieci i ich rodziców;
- Zadowolenie rodziców i radość dziecka z pobytu w naszej placówce;
- Stworzenie przyjaznej atmosfery oraz zapewnienie dogodnych warunków do rozwijania osobowości dzieci;
- Zapewnienie dzieciom kompleksowej oferty edukacyjnej, profesjonalnie dobranej, indywidualnie do potrzeb i możliwości dziecka terapii, opartej na diagnozie;
- Nauczanie przez zabawę, przygotowujące dzieci do przyszłych wyzwań życiowych i szkolnych;
- Nauczanie czytania i pisania;
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem systemu AAC;
- Angażowanie rodziców i aktywny udział w życiu dziecka i NPP Effectis - ścisła współpraca;
- Rozwijanie pasji oraz sprawności umysłowej, intelektualnej i manualnej dziecka;
- Nauka współpracy, tolerancji, akceptacji i szacunku.
Według szacunków Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zaburzenia ze spektrum autyzmu występują u więcej niż 1 na 100 osób. Statystyki mówią, że w Polsce jest około 400 tysięcy dzieci w spektrum autyzmu. Zaburzenia ze spektrum autyzmu, należą do grupy tzw. całościowych zaburzeń rozwoju, czyli takich, w których większość sfer funkcjonowania dziecka jest upośledzona. Praca z dzieckiem autystycznym, to wielospecjalistyczna opieka, w ramach której powinno mieć ono zapewnione wspieranie rozwoju, udział w programach korekcyjno–kompensacyjnych i usprawniających, pomoc psychologiczną, a także zadba się o wyrównanie jego szans edukacyjnych.